sunnuntai 30. toukokuuta 2021

Käpyptisikoriste pienessä kukkarossa


Kuulokkeet kukkaron sisällä.



  

Koska blogin tunnisteita eli oikopolkuja kertyy julkaisuihin helposti liian paljon ja selkeys kärsii, olen tehnyt pienille ja vaikeasti luokiteltaville käpypitseilleni kaksi tunnistetta. ”pientä kaunista” ja ”pientä hyödyllistä”. Tänään ajattelin, että pitäisi olla vielä ”pientä omituista”, johon olisi helppo laittaa kaikki kummalliset kokeilut, kuten tämän päivän kukkaro.

Olen joskus ostanut hyvin pienen kukkarokehyksen. Kehys on pyörinyt kaapissa käyttämättä jo useamman vuoden ajan. Nyt otin sen esille, koska ajattelin tekeväni siitä jotain hyödyllistä. Mielessä oli myös käyttää joku vanha tarpeettomaksi jäänyt käpypitsi. Tällä viikolla en ole käpyillyt mitään uutta, aika on mennyt Renulekin kevätliinan kanssa.

 

Nappikuulokkeiden säilytys

Minulla on ollut jo pidempään tarve pienelle pussille tai kukkarolle. Nappikuulokkeet pyörivät käsilaukussa muun tavaran seassa ja pelkään, että tulen vahingossa rikkoneeksi kuulokkeet. Pieni säilytysrasia tai pussi toisivat laitteelle tarvittavan suojan. Olen miettinyt miten muut ovat ratkaisseet ongelman.

Minulla on käytössä jopa useammat kuulokkeet, joten jotain olisi hyvä kehittää. Onko sinulla toimivaa ratkaisua ongelmaan? Joskus minulla oli käsilaukku, jossa oli paljon taskuja. Turhauduin siihen, että etsin aina tarpeellisia tavaroita vääristä taskuista. Nyt on käytössä taas kassi, jossa järjestyksen pitäminen on mahdotonta, mutta kaikki löytyy nopeammin.

 

Kukkaro

Nyt ajattelin tällä kukkarokehyksellä ratkaista ongelmani, mutta tein muutamia virheitä: 

  • Kukkarokehys oli turhan pieni ja sen kautta kuulokkeita ei saa pois kukkarosta riittävän hellävaraisesti. 
  • Piirsin kaavasta liian pienen, joten kukkarokin jäi pieneksi. 
  • Laitan yleensä kasseihin ja kukkaroihin kovikekangasta. Tämä kukkaro oli niin pieni, että kovikekangas oli turhaa ja teki kukkarosta jäykän.
  •  Liimasin kehyksen kankaaseen liimalla. En onnistunut enää ompelemaan kehystä kuten olin ajatellut. Toivottavasti liima pitää.


Kukkarosta tuli kuulokkeille liian pieni.


Koska kangas oli jäykkä, niin mielestäni kehyksen kulmakohdat eivät asettuneet kauniisti. Kevensin vaikutelmaa lisäämällä samoja helmiä kuin valitsemassani käpypitsissä. Helmiä oli vielä tallella, vaikka pitsi on käpyilty jo vuonna 2016.

Pitsi oli oikeastaan suunniteltu rintaneulaksi. Minulla kuitenkin on kaksi pitsiä, joihin olen kiinnittänyt neulan, joten olen tehnyt näitä aikanaan useamman. Tämä kappale oli epäonnistuneiden / tarpeettomien pitsien laatikossa, josta otin sen nyt käyttöön. En kyllä löytänyt pitsistä mitään vakavaa virhettä tai muuta syytä miksi olen luokitellut sen epäonnistuneeksi.


Kukkaron käyttö

Kuulokkeet mahtuvat kukkaroon, mutta en silti ota kukkaroa tähän käyttöön. Kukkarokehys on tarkoitettu avaimenperäksi, koska siinä on kiinnityslenkki. Usein avainkukkaroissa avainta voi säilyttää kukkarossa sisällä, mutta tämän kukkaron lenkki ei siihen käänny. Tämä oli siis alun perinkin turhake.

Voisin tietysti viedä kukkaron autoon ja kerätä sinne pysäköintiautomaattiin sopivia kolikoita. Nykyisin kolikkopysäköintiä on melko vähän, mutta on vielä kuitenkin. Keskiviikkona jouduin pysäköimään pikkukaupungissa, jonka pysäköinti maksetaan vielä kolikoilla, onneksi oli sattumalta mukana yksi kolikko. Tämä on ehkä ainoa hyödyllinen keksimäni käyttö pikkukukkarolle, josta taisi lopulta tulla pelkkä koriste.

2 kommenttia: