sunnuntai 28. tammikuuta 2024

Käpypitsilintu

 


Käpypitsilintu lentää kesäisen taulun kuvassa.



Talvi on ollut kylmä ja luminen, joten olen yrittänyt pukea paljon vaatteita ja keskittää ajatukset pois kylmästä. Olen remonttia paossa sisaren perheen loma-asunnolla, joten arki on vähän hukassa ja langatkin ovat suureksi osaksi kotona. Olen seuraillut lintuja ikkunan takana ja valitsin käpyilyaiheeksi linnun.

Tämä pieni lintu on herttainen ja nyt kuvattuna kesäisen taulun päällä. Taulun on maalannut Robert Simanainen minun syntymävuonnani. Lainasin taulua seinältä.


Lintu


Lankojen värivalikoima oli vaatimaton. Tein keltaisen vartalon ruskeilla reunoilla, koska minulla ei ollut parempaa väriä mukanani. Päähän laitoin pienen valkoisen osan, johon kiinnitin tummansinisen siemenhelmen silmäksi (ainoat siemenhelmet mukanani)

Keltainen ja ruskea ovat Lizbeth 20 ja valkoinen  Lizbeth 40 lankoja. Ohuemmassa tietysti lisäsin solmumääriä. Joskus on vain mentävä värit edellä ja sopeuduttava eripaksuisiin lankoihin. Käytin vartalon ympäröinnissä valkoista sydänlankaa ja ruskeaa kuviolankaa. Valkoisen kohdan tein sitten siirtämättä solmuja langalta toiselle, jolloin sain helposti valkoisen yksityiskohdan,

Alkuperäinen Jennifer Williamsin ohje on yksivärisenä ja todella kaunis ja herkkä. Olen tosiaan lähempänä luontoa kuin tavallisessa arjessani ja ole katsellut tinttejä ikkunan takana. Talvinen luonto on kylmä, mutta kaunis.




Luontoa ja lintuja ympärilläni.

3 kommenttia:

  1. Adorable bird 💕 Working with whatever we have on hand is part of the creative process! Beautiful

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you for the comment. My tattings are small until I get home again.

      Poista
  2. Thank you, both people and birds are warm inside the down coat.

    VastaaPoista